Wytwórcy artykułów spożywczych, chemicznych oraz kosmetyków, jak również wydawcy prasy i fabrykanci i kolporterzy mnóstwa istniejących na rynku przedmiotów, często szukają rozwiązań, które pozwolą z jednej strony usprawnić funkcjonowanie firmy, z drugiej strony – zmniejszyć koszty.
Autor: Julia P
Źródło: http://www.flickr.com
Dobrym pomysłem jest zamawianie pakowania produktów u zewnętrznego usługobiorcy. Kwestia pakowania produktów jest bardzo rozległa i obejmuje o wiele więcej, niż tylko tradycyjne opakowanie danej rzeczy. Co-paking (przeczytaj więcej) to wszechstronna usługa pakowania przedmiotu, wykorzystywana zwłaszcza w sytuacji, gdy przygotowywane są zestawy upominkowe.
Jeżeli po zapoznaniu się z tym tekstem sądzisz, że warto byłoby bardziej poznać to zagadnienie, to jeszcze zerknij tutaj.
Dobrym przykładem wykonywania usługi są opakowania kosmetyczne (opakowania do kosmetyków od profilgroup), tworzone z okazji świąt. W sklepach znaleźć można wówczas ogrom zestawów upominkowych, opakowanych w nastrojowe pudełka. Zanim firma pakująca utworzy z produktów zestawy, leżą one w dużych kartonach.
W zakresie co-pakingu można skorzystać nie tylko z usługi łączenia w komplety i przepakowywania. Wiele firm oferuje również etykietowanie produktów, albo nawet kreację projektów opakowań. Dlaczego co-paking zewnętrzny jest tak przydatnym narzędziem dla producentów wszelakich wyrobów? Gdyby firma produkująca chciała wewnętrznie zajmować się pakowaniem własnych wyrobów, musiałaby stworzyć dodatkowe etaty, wynająć powierzchnię oraz posiadać przydatne narzędzia i maszyny. Zamówienie usługi zewnętrznej to rozwiązanie korzystne finansowo oraz oszczędzające czas. Takie rozwiązanie jest przydatne zwłaszcza w gorących okresach sprzedaży. Prezentowe opakowania kosmetyczne obowiązkowe są w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie, Walentynki, czy Dzień Matki.
Autor: mixtureusa
Źródło: http://www.flickr.com
Okazji jest za dużo, a ogromne zapotrzebowanie na produkty w tym czasie powoduje, że wytwórca i tak nie będzie potrafił znaleźć czasu na organizację i kontrolowanie działu pakowania. Zlecenie tego zadania firmie usługowej staje się najlepszym rozwiązaniem. By jednak być całkowicie usatysfakcjonowanym z wykonanej usługi, należy dobrze wytypować firmę pakującą. Po pierwsze dobrze jest zweryfikować umiejętności oraz wydajność danego przedsiębiorstwa. Duże znaczenie ma rzecz jasna cena, jaką zapłacimy za usługę. Nie zapominajmy o lokalizacji – bardzo oddalona od fabryki firma to dodatkowe koszty transportu i problemy natury spedycyjnej.